L'Oficina de Consum de la Selva atén una vuitantena d'abonats de la piscina tancada de Santa Coloma de Farners
.jpg)
De cara al setembre, l'oficina preveu un altre allau de queixes de famílies que ja han pagat cursets de natació.
El dilluns 8 d'agost a dos quarts de nou del vespre la piscina coberta de Santa Coloma de Farners va tancar com feia un dia habitual. La diferència és que l'endemà no va tornar a obrir com estava previst i en el seu lloc els abonats van trobar-se amb un cartell a la porta que anunciava que les instal·lacions quedarien tancades fins a nou avís.
El motiu és que l'empresa havia presentat concurs de creditors i per això tancava les instal·lacions i començava a donar les cartes d'acomiadament a tota la plantilla. Un tancament sense anunciar que va provocar que 928 abonats quedessin sense poder utilitzar les instal·lacions, tot i que ja havien pagat la quota mensual, trimestral i alguns d'ells anual.
Això ha desembocat en un allau de queixes a l'Oficina Comarcal de Consum que té el Consell Comarcal de la Selva. A la pàgina web han publicat un protocol per assessorar a tots aquells que haguessin pagat quotes com poden actuar a partir d'ara. De moment, la tècnica de l'oficina, Sandra Bas, assegura que ja han atès a una vuitantena de casos i que cada dia tenen unes vint consultes sobre aquest tema.
El primer dia del tancament, Bas explica que va rebre dues trucades i va pensar que es tractava d'un tancament per manteniment però després va demanar informació a l'ajuntament i es va posar al dia del cas. L'allau de casos, però, va arribar després que el cas sortís als mitjans de comunicació. La tècnica explica que hi ha casos de veïns de Santa Coloma de Farners però també de poblacions properes com ara Riudarenes, Sils, Vidreres o Vilobí d'Onyar.
Retornar el rebut per recuperar els diners
La tècnica de l'Oficina de Consum de l'ens selvatà, Sandra Bas explica que en el cas en què la gent pagués una quota mensual a través del banc, el procediment és senzill ja que només han d'anar al banc i retornar el rebut. D'aquesta manera podran recuperar els diners de forma ràpida. El problema bé amb els abonaments trimestrals i anuals. En aquest cas, com que s'ha exhaurit el termini de retorn del rebut i, a més, en molts casos s'ha gaudit "de forma parcial" d'aquest abonament caldrà exigir que tornin una part proporcional a les asseguradores.