La comarca de la Selva acull la presentació de Benvinguts a Pagès La Festa a les comarques gironines
Benvinguts a Pagès La Festa torna a les comarques gironines amb l’objectiu d’impulsar l’agroturisme sostenible i rural
- El cap de setmana de visites gratuïtes a pagès s’ha presentat avui en roda de premsa a la província de Girona, amb una oferta de 58 experiències agroturístiques: un total de 15 explotacions, 18 restaurants de proximitat, 15 allotjaments rurals i 10 activitats complementàries
- Benvinguts a Pagès La Festa, que se celebrarà el 30 de setembre i l’1 d’octubre, manté la reserva prèvia a través de la web www.benvingutsapages.cat
La comarca de la Selva ha acollit la presentació de Benvinguts a Pagès La Festa a la demarcació de Girona. L'escenari escollit per presentar avui en roda de premsa aquesta iniciativa ha estat la granja Mas Bes, a Salitja,una de les explotacions que participen en l'edició d'enguany.
El cap de setmana del 30 de setembre i l’1 d’octubre la demarcació oferirà més de 58 experiències repartides per tot el territori, amb un total de 15 explotacions, 18 restaurants de proximitat, 15 allotjaments rurals i 10 activitats complementàries. Unes dades que s’han presentat avui en el marc de la presentació d'aquesta nova edició.
La roda de premsa ha comptat amb la presència de Quim Xifra, cap del Servei de Coordinació i Gestió Territorial dels Serveis Territorials del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a Girona, que ha destacat la importància d’iniciatives com Benvinguts a Pagès per fer valdre el sector primari: “Suposa una gran aportació al turisme de proximitat i afina la bretxa entre el món rural i urbà, com també, ens ajuda a mostrar que l’agroalimentació aporta uns beneficis ambientals destacables”.
Per la seva banda, Joan Martí, director dels Serveis Territorials del Departament d’Empresa i Treball a Girona, també present a la roda de premsa, ha posat sobre la taula que “les comarques gironines són un referent turístic, amb petits tresors en l’entorn natural, com totes les explotacions i actors de Benvinguts a Pagès, que ens permeten desestacionalitzar el turisme, fer valdre el producte de qualitat, local i Km0, i contribuir en el desenvolupament econòmic”.
Ramon Sentmartí, director de PRODECA, ha recalcat durant la roda de premsa el paper fonamental que tenen els pagesos en el món agroalimentari. “A Catalunya tenim paisatges extraordinaris, i la pagesia contribueix al manteniment del territori i la biodiversitat, és un actor cabdal per mantenir viu el territori”, ha comentat. Sentmartí també ha ressaltat que Benvinguts a Pagès La Festa és una iniciativa per prestigiar, reforçar i promoure el sector primari: “És una excel·lent oportunitat per conèixer com s’elaboren els productes, poder-los tastar i comprar-los durant les visites”.