El Consell Comarcal de la Selva aprova el cartipàs per al mandat 2023-2027

Entre els punts de l’ordre del dia d’avui també s’han aprovat el règim de sessions i les periodicitats del Ple

Un altre dels punts de l’ordre del dia ha estat l’aprovació del nomenament de representants en el consell d’administració d’una societat i als òrgans col·legiats d’ens participats pel Consell Comarcal

El Ple del Consell Comarcal de la Selva ha aprovat aquest dimarts, 25 de juliol, el nou cartipàs d’aquest ens per al mandat 2023/2027. Amb aquesta aprovació el nou govern del Consell (Junts-CM i ERC-AM) inicia una nova etapa en què s’han distribuït els serveis en tres grans àrees: l’àrea social, que correspon al Departament d’Atenció a les Persones i el Departament de Serveis a la Ciutadania; l’àrea de territori, que correspon al Departament de Territori i Sostenibilitat, Departament de Gestió Tributària, Departament d’Organització Interna, Gestió pressupostària i Hisenda, i l’àrea econòmica i bon govern, que correspon al Departament de Territori, Unitat d’Informàtica i Telecomunicació, Gestió de les obligacions en matèria de transparència, arxiu i gestió documental.

Aquestes tres grans àrees estaran liderades pels tres primers vicepresidents de l’ens selvatà. Així, l’Eva Viñolas, que és la vicepresidenta primera, serà l’encarregada d’exercir les funcions de coordinació de l’àrea social. El vicepresident segon, en Jordi Pibernat, exercirà les funcions de coordinació de l’àrea de territori, i el vicepresident tercer, Albert Sanz, exercirà les funcions de coordinació de l’àrea econòmica i bon govern.

La nova redistribució té com a objectiu ser, encara, més àgils i eficients a l’hora de treballar, i poder donar resposta a les necessitats dels ajuntaments i els ciutadans de la comarca. Tan és així que el president de l’ens, Martí Pujals, i els vicepresidents primer segon, tercer i quart, Eva Viñolas, Jordi Pibernat ,Albert Sanz i Maria Rosa Vila, han assegurat que aquesta nova redistribució permetrà atendre els ajuntaments i els ciutadans de forma encara més pròxima, que és un dels objectius d’aquest govern.

El nou cartipàs de l’ens selvatà

De les tres grans àrees polítiques en què queda distribuït l’ens supramunicipal, l’àrea social (Departament d’atenció a les persones i el departament de Serveis a la Ciutadania) té adscrits els àmbits d’actuació següents: Serveis Socials (Ester Soms), Habitatge (Jordi Martínez), Consum (Maria Rosa Vila), Eix Negoci (Joan Felip), Joventut (Roger Puigdevall), Esports ( Mònica Rabassa), Educació (Ester Soms) i Emprenedoria (Lluís Martí Barnés).

Pel que fa a l’àrea de territori (Departament de Territori i Sostenibilitat, Departament de Gestió Tributària, Departament d’Organització Interna i Gestió pressupostària i Hisenda)   té adscrits els àmbits següents: Medi Ambient (Eduard Colomé), Serveis tècnics (Lluís Martí Barnés), Sostenibilitat (Marta de Egea), Gestió Tributària (Isidre Font), Hisenda (Joan Pou), Recursos Humans (Josep Solé) .

Finalment l’àrea econòmica i de bon govern (Departament de Promoció del Territori, Unitat d’Informàtica i Telecomunicacions, Gestió de les obligacions en matèria de transparència, arxiu i gestió documental) té adscrits els següents àmbits d’actuació: Ocupació (Marina Nicolás), Turisme (Jennifer Pérez), Cultura (Josep Roquet), Informàtica (Xavier Prat),Transparència (Josep Maria Fulgarolas), Vescomtat de Cabrera, castell de Montsoriu, Òrgan Autònom Patronat del Castell de Montsoriu (Albert Sanz) i Servei de Comunicació ( Albert Sanz i Josep Roquet). Entre els punts de l’ordre del dia d’avui també s’ha aprovat el règim de sessions i les periodicitats del Ple.

A diferència del mandat anterior, durant el qual els plens eren cada tres mesos, en aquest nou mandat les sessions ordinàries seran amb caràcter bimensual.Aquestes sessions tindran lloc, preferentment, el tercer dimarts o dijous de cada dos mesos coincident amb un dia hàbil. L’hora de celebració es fixa en els següents termes: si la celebració de la sessió és un dimarts, l’hora d’inici serà les 16:30 hores; si la celebració de la sessió es fixa en un dijous l’hora d’inici serà a les 15:30 hores, a l’edifici de la seu institucional del Consell Comarcal de la Selva, concretament a la sala de plens, situada al Passeig Sant Salvador, 25-27, de Santa Coloma de Farners, i amb la prèvia convocatòria corresponent.

Aquestes sessions seran comptadores a partir del mes gener. Així doncs, les sessions es realitzaran preferentment els mesos de gener, març, maig, juliol, setembre i novembre.

Un altre dels punts de l’ordre del dia que s’ha aprovat avui és el de la creació i composició de les comissions informatives de caràcter permanent de caràcter general i la comissió especial de comptes. Tant en la comissió informativa com en la comissió especial de comptes hi participaran el president o conseller en qui delegui, com a vocals els portaveus de cada grup polític detallats en l’escrit de constitució del grup polític municipal o les persones que els grups designin i el secretari o la secretària del Consell Comarcal o funcionari/ària en qui delegui.

La Comissió Informativa General es reunirà bimensualment quan la convoqui el president, preferentment un dimarts a les 16:30 hores o un dijous a les 15:30 hores, en concordança amb el règim de sessions ordinàries establert pel Ple del Consell Comarcal de la Selva. La Comissió Informativa Especial de Comptes es reunirà quan s’escaigui per tal d’examinar i estudiar els comptes anuals del Consell Comarcal i/o quan la convoqui el president, d’acord amb els terminis previstos per la legislació vigent

En la sessió plenària d’avui també s’ha donat compte dels portaveus de cada un dels grups polítics que formen part del Ple del Consell Comarcal. Així, per Junts-Compromís Municipal (Junts-CM) s’ha designat Jordi Martínez; pel grup d’ERC, Eva Viñolas; per part dels IdS,Xavier Lòpez per part del CP-PSC, Jordi Martínez; pel Grup de Confluència, Maria Cristina Simó; per la formació d’Amunt, David Ortega i finalment per Ara Pacte Local-PdeCAT, Albert Robert.

 

                                               Els òrgans de govern del Consell

Un altre dels òrgans que ha aprovat el ple de cartipàs és la creació i composició del Consell de Govern com a òrgan complementari col·legiat del Consell Comarcal de la Selva. El Consell de Govern estarà integrat pel president i els titulars de les quatre vicepresidències (Pujals, Viñolas, Sanz i Vila), i serà convocada i presidida pel president de la corporació. Assistirà com a secretària de l’òrgan col·legiat qui exerceixi les funcions de secretari/ària de la corporació o persona en qui delegui. El Consell de Govern esreunirà amb caràcter ordinari el segoni quart dimarts de cada mes a les 13:30 hores i amb caràcter extraordinari sempre que elpresident el convoqui amb una antelació mínima de 24 hores.

Un altre dels punts de l’ordre del dia que ha aprovat el ple és la creació de la comissió permanent del ple i el règim de delegacions del ple a la comissió permanent del ple i al president. Les sessions ordinàries de la Comissió Permanent del Ple tindran lloc el primer i el tercer dimarts de cada mes, a les 13:30 hores, i podrà ser modificat el dia de la convocatòria, per qüestions organitzatives o bé perquè la setmana en què toqués convocatòria no es pogués realitzar en un dia hàbil, dins el marge de dues setmanes de diferència i d’acord amb la preferència dels dies de la setmana detallats anteriorment. Les sessions es celebraran a porta tancada. Seran presidides pel president o, en cas d'absència, per la vicepresidència que el substitueixi, i hi haurà d'assistir un mínim d'un terç dels seus membres.

Un altre dels punts de l’ordre del dia ha estat l’aprovació del nomenament de representants en el consell d'administració de lasocietat ServeisMediambientals de la Selva, Nora, S.A., en l’organisme autònom Patronat per a laGestió, Conservació i Millora del Castell de Montsoriu i als òrgans col·legiats d'ensparticipats pel Consell Comarcal, així com en d’altres entitats jurídiques de dret públic i privat on el Consell Comarcal de la Selva hi ostenta representació

El Ple d’avui també ha aprovat la dedicació exclusiva del president, Martí Pujals i del vicepresident tercer Albert Sanz. La vicepresidenta primera i el vicepresident segon, Eva Viñolas i Jordi Pibernat, tindran una dedicació parcial. La vicepresidenta quarta serà la Maria Rosa Vila; aquesta, però, no tindrà dedicació. La resta de consellers tampoc no tindran dedicació, sinó que cobraran en règim d’indemnitzacions per assistència a les sessions ordinàries de Ple, un cada dos mesos (250 €); per assistència a les sessions ordinàries de la Comissió Permanent del Ple,(400 €) i per assistència a les sessions extraordinàries de la Comissió Permanent del Ple -fins a un màxim de dues a l’any (400 €) . En cas que es celebrin sessions plenàries extraordinàries només es cobraran fins a dues, la resta - en cas que siguin necessàries- no tindran cap tipus de remuneració.

Pel que fa a l’assistència a les sessions de les comissions informatives ordinàries, a les quals hi assistiran únicament els portaveus, s’estableix un import de 50 €. També s’estableix una remuneració de 50 € per assistència a la comissió especial de comptes i una retribució de 50 € per assistència a la junta de portaveus.

El Consell Comarcal no retribuirà els seus representats per l’assistència al consell d’administració i altres òrgans de societats amb participació per part del Consell i a òrgans col·legiats participats per aquest.

Durant la sessió també s’ha aprovat establir a favor dels membres de la corporació el dret a ser indemnitzats per les despeses efectivament realitzades en l’exercici del càrrec, exceptuant les assistències als òrgans col·legiats de la corporació i amb l’acreditació documental prèvia d’aquestes. L’import d’aquestes indemnitzacions vindrà determinat per la taula següent: 0,35 K/km, quan s’utilitzi el vehicle propi, dels quals estan exempts d'IRPF 0,26€/Km. i noexempts 0,09€/Km. El desplaçament es comptarà des del municipi on el conseller comarcalés regidor i/o alcalde.

 

 

 

                                              

Jordi Solà, nou gerent del Consell Comarcal de la Selva

El ple d'avui també ha aprovat la designació de Jordi Solà com a nou gerent del Consell Comarcal de la Selva. Solà substitueix l’actual president del Consell Comarcal, Martí Pujals, que havia exercit el càrrec fins el passat 16 de juny. El nou gerent coneix bé la casa, ja que fins ara era el cap del departament de Serveis a la Ciutadania i era el màxim responsable de les àrees d’Educació, el servei d’Empresa, Joventut i Esports. Jordi Solà fa 25 anys que treballa al Consell Comarcal de la Selva i des de fa vuit anys era el màxim responsable dels Serveis a la Ciutadania.

En el ple d'avui han pres possessió també les conselleres comarcals Maria Cristina Simó (C) i Marina Nicolas, que per motius personals no van poder assistir al ple de constitució el passat dia 17.

 

 

El Consell Comarcal de la Selva informa que aquest lloc web utilitza galetes (cookies) de tercers exclusivament per obtenir informació estadística sobre la navegació. Navegar per aquest lloc web implica que se n’accepta l’ús. Per més informació, podeu consultar la nostra nota legal.

Hi estic d'acord.