El Servei PREST

El Servei PREST és un servei de suport als ajuntaments en la gestió del patrimoni documental municipal, en l’administració i preservació digital i en la transparència i accés a la informació als municipis de menys de 10.000 habitants de la comarca de la Selva.

 

Modalitats de les prestacions

Aquest servei s’ofereix en dues modalitats:

  • Assessorament, redacció d’informes i memòries sobre les matèries establertes en el CATÀLEG de SERVEIS.
  • Assistència presencial o a distància (en línia) per a realitzar les prestacions citades en el CATÀLEG de SERVEIS.

Àmbit de suport a la protecció, el tractament, l’accés i la difusió de la documentació històrica

  • Realitzar l’inventari o la catalogació del fons d’arxiu històric, utilitzant l’eina BDA (base de dades ACCESS) que es proporciona gratuïtament, i aplicant de la Norma de Descripció Arxivística de Catalunya (NODAC). Prestar especial atenció a les llicències d’obres i d’activitats, emprant la mateixa BDA.
  • Promoure la classificació de la documentació fent ús del Model de Quadre de Classificació per a l'Administració Local (QdCAL)aprovat pel Departament de Cultura.
  • Tramitar l’eliminació de la documentació susceptible de ser destruïda en aplicació de la Taules d’Accés i Avaluació Documental (TAAD) publicades per la Comissió Nacional d’Accés, Avaluació i Tria Documental (CNAATD).
  • Ordenar i implementar un codi topogràfic per a la localització de les capses a l’arxiu respectiu o preparar les capses per al seu trasllat i dipòsit en comodat a l’Arxiu Comarcal (documentació de més de 30 anys).
  • Sistematitzar el servei de consulta i préstec de la documentació entre els usuaris de la mateixa institució i la ciutadania en general.
  • Donar compliment a la Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i gestió de documents, i a la Llei 9/1993, de 30 de setembre, del patrimoni cultural català.

Àmbit de l’administració-e dels documents i preservació digital

  • Assistir els ajuntaments en la implementació de l’administració electrònica en els termes que preveu la normativa arxivística.
  • Assessorar en l’aplicació del Model de Quadre de Classificació per a l'Administració local (QdCAL), la codificació de sèries i processos i l’esquema de metadades en els documents electrònics, així com en la definició de circuits administratius i els cicles de vida dels documents.
  • Establir les pautes per al manteniment d’un arxiu electrònic únic de documents amb procediments finalitzats, que permeti garantir-ne l’autenticitat, integritat, conservació, accessibilitat i consulta, independentment del temps transcorregut.
  • Aplicar les TAAD en la preservació electrònica i col·laborar en la migració de dades a repositoris segurs (Desa’l o iARXIU). Prestar assessorament en els aspectes citats, especialment amb les eines d’administració electrònica facilitades pel Consorci d’Administració Oberta de Catalunya (CAOC), però també de qualsevol altre proveïdor públic o privat.
  • Donar compliment a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques,i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic,que venen a configurar un escenari en el qual la tramitació electrònica ha de constituir l'actuació habitual de les Administracions en els seus múltiples vessants de gestió interna, de relació amb els ciutadans i de relació d'aquelles entre si.

Àmbit de la transparència i accés a la informació

  • Assessorar els ajuntaments en els aspectes arxivístics i de gestió documental que faciliten una bona aplicació de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
  • Fomentar l’ús de bones pràctiques en la protecció de dades personals i la restricció d’accés als documents d’acord amb la normativa vigent.
  • Fer públics i fàcilment accessibles instruments que permetin als ciutadans i investigadors localitzar la documentació de cada ajuntament.
  • Fer públics els registres de destrucció de documents.
  • Fer públiques les limitacions a la consulta de documents custodiats i informar de la data en què els documents seran accessibles.
  • Informar els usuaris del dret a reclamar i els procediments que han de seguir en el supòsit que el seu dret d’accés hagi estat denegat.
  • Fer pública aquesta informació en el portal de transparència de l’ajuntament.

Contacte

Per a qualsevol dubte o pregunta relacionada amb el servei del PREST us podeu adreçar a:

-Via correu electrònic : Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.

-Via correu electrònic o telèfon a l’Arxiu Comarcal de la Selva : Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.  / 972 84 21 46

 

Servei promogut per:

El servei el promouen conjuntament el Consell Comarcal de la Selva i l' Arxiu Comarcal de la Selva, amb el suport de la Diputació de Girona.

 

Actualment el Consell Comarcal de la Selva ofereix més de 2.100 hores de servei anual a 18 municipis de la comarca.

El Consell Comarcal de la Selva informa que aquest lloc web utilitza galetes (cookies) de tercers exclusivament per obtenir informació estadística sobre la navegació. Navegar per aquest lloc web implica que se n’accepta l’ús. Per més informació, podeu consultar la nostra nota legal.

Hi estic d'acord.