Presentació de la XIII Proclamació de pubillatge comarcal de la Selva 2025
La roda de premsa de presentació es farà el pròxim dimarts, dia 13 de maig, a la bilbioteca Joan Vinyoli
La capital de la Selva acollirà la XIII Proclamació de pubillatge comarcal de la Selva el pròxim diumenge dia 18 de maig
El pròxim dimarts, 13 de maig, a les 18 h, a la sala d’actes de la Biblioteca Joan Vinyoli de Santa Coloma de Farners es farà la presentació dels actes de la XIII Proclamació de pubillatge comarcal de la Selva 2025. En el transcurs de la roda de premsa hi intervindrà el vicepresident 3r del Consell Comarcal de la Selva, Albert Sanz, l’alcaldessa de Santa Coloma de Farners, Carme Salamaña i els responsables de la delegació de la Selva del Foment del Pubillatge Català, Júlia Barceló, Aniol Caballero i Laura Badia. També hi serà present el conseller de Cultura, Josep Roquet, i el regidor de Cultura de l'Ajuntament de Santa Coloma de Farners, Uri Cabot.
Aquesta presentació servirà per donar a conèixer els municipis que presentaran candidatura aquest 2025.
L’elecció es duu a terme basant-se en uns exàmens culturals –escrit i oral– que fan els candidats, que són membres del pubillatge local d’arreu de la comarca. Els exàmens escrits i orals són sobre cultura general de la comarca de la Selva. Un cop fets els exàmens, l’endemà diumenge, el jurat emet un veredicte i es fa una proclamació pública en el marc dels actes de diumenge.
Aquesta festa de la cultura popular tindrà la participació de membres del pubillatge vinguts d’arreu del país per gaudir conjuntament del certament comarcal de la cultura popular i de la capital de la comarca.
Servei de Comunicació i Disseny
Consell Comarcal de la Selva