El projecte de la Tourdera finalitza la revisió semestral
En el marc del projecte Tourdera cada any es revisa la ruta un parell de vegades i de forma completa, per conèixer en quin estat es troba la ruta i poder garantir als nostres usuaris que la puguin continuar sense problemes
Durant la recent revisió que s'ha fet durant els mesos d’estiu, s'han detectat un total de 171 incidències repartides pels 18 municipis participants en la ruta
El projecte de la Tourdera ha realitzat la revisió completa de tota la ruta amb l'objectiu de comprovar el seu estat actual. Després de la revisió, que s'ha dut a terme durant els darrers mesos, s'ha emès un informe detallat amb tot allò que s'ha detectat pa cadascun dels 18 municipis que participen en el projecte amb un informe detallat amb tot allò que s'ha detectat tat per tal de posar-hi solució.
En el marc del projecte Tourdera cada any es revisa la ruta un parell de vegades i de forma completa, per conèixer en quin estat es troba la ruta i poder garantir als nostres usuaris que la puguin continuar sense problemes. En aquest sentit, cal destacar que amb l’aplicació Wikiloc es pot seguir sempre la ruta sense problema amb la navegació outdoor, que mitjançant GPS permet seguir el traçat de la ruta sobre la pantalla al moment.
Durant la recent revisió que s'ha fet durant els mesos d’estiu, s'han detectat un total de 171 incidències repartides pels 18 municipis participants en la ruta. Per cada ajuntament, s’ha elaborat el corresponent informe detallat, el qual compta amb una fitxa per cada incidència, i que es fa arribar a l’entitat que s’encarrega del manteniment del municipi en qüestió.
Tal com ja es va explicar amb anterioritat, el manteniment de la Tourdera es realitza per tres vies: en alguns casos és el mateix ajuntament qui realitza les accions de millora per mitjà de la seva brigada municipal, en altres casos és la colla de manteniment del Parc Natural del Montseny i, finalment, alguns municipis tenen delegat el manteniment, ja sigui amb el servei de manteniment d’itineraris del Consell Comarcal de la Selva o, alguns altres, ho fan per mitjà de la Fundació Acció Baix Montseny.
La consellera de Turisme, Jenny Pérez, ha explicat que el manteniment de qualsevol itinerari de senderisme o cicloturisme és un aspecte molt important a l’hora d’oferir un producte de qualitat per als usuaris, en el cas de la Tourdera, per això cada any en fan aquestes dues revisions completes i vetllen perquè els responsables del manteniment de cada municipi hi posin solució. Recordeu, a més, que com a usuaris podeu fer-nos arribar qualsevol incidència que detecteu mitjançant el formulari web que teniu a disposició (www.tourdera.cat/incidencies): podeu dir-nos què heu trobat, ajuntar fotografies, etc.
A la revisió que s'ha realitzat aquest estiu, com sempre, el nombre més gran d’incidències han estat sobre la senyalització, els elements que més pateixen tant la intempèrie com el vandalisme, i sobretot tenint en compte que a la Tourdera hi ha més de 850 suports de senyalització i 1800 plaques de senyalització. Més concretament, en aquesta revisió s’han detectat 149 incidències sobre senyalització (87%) i 22 sobre trams (13%). En aquesta línia, Jenny Pérez ha explicat: “s’observa un augment d’incidències en la revisió d’enguany, a causa de les abundants pluges que hem tingut, que han generat molta incidència relacionada amb el creixement de la vegetació que tapa els senyals”. De totes les incidències, tal com ha continuat Pérez, 124 varen ser lleus (73%), enfront dels 47 restants greus (27%), on les incidències greus són les que poden suposar un risc important que l’usuari no reconegui la pista de la ruta i es perdi.
Finalment, durant les tasques de la revisió ja s'han pogut resoldre sobre el terreny 24 incidències (14%), sempre tenint en compte que es tracta de tasques que es podien fer aprofitant la visita de revisió, com pot ser per la reposició de vinils Tourdera, redreçat de banderoles doblegades, podes senzilles de vegetació, etc. Les 146 incidències restants estaven pendents de resolució (85%), les quals es van resolent els dies posteriors a l’emissió d’informes, excepte una que ja es trobava en vies de resolució (1%).
Servei de Comunicació i Disseny del Consell Comarcal de la Selva