El Consell reforça el compromís contra la violència masclista en el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones
Les dues jornades del 25 de novembre i del 5 de desembre posen en relleu la prevenció, l’acompanyament a les víctimes i la corresponsabilitat social i comunitària
El Consell Comarcal de la Selva impulsa dues jornades contra la violència masclista
El Consell Comarcal de la Selva ha celebrat avui la primera jornada amb motiu del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones (25N), una iniciativa destinada a visibilitzar la problemàtica, fomentar la corresponsabilitat i oferir espais de reflexió i diàleg. La jornada ha tingut lloc a la Sala Lluís Caparrós de Santa Coloma de Farners, i ha comptat amb la participació de representants institucionals, professionals dels serveis d’atenció a les dones i membres de la comunitat.
Dades alarmants del SIAD La Selva
Segons l’Informe Tècnic del SIAD La Selva, un total de 525 dones han patit maltractaments a la comarca en l’últim any, xifra que evidencia la necessitat de mantenir i reforçar les polítiques i serveis de prevenció i atenció. Les dades recollides inclouen situacions de violència física, psicològica i econòmica, així com casos de vulneració de drets en l’àmbit familiar i comunitari.
La coordinadora del SIAD, Ester Mas, ha destacat que aquestes xifres són només una part del panorama real, ja que molts casos de violència masclista poden no arribar als serveis públics per por, estigmatització o desconeixement dels recursos disponibles. “Darrera cada dada hi ha una persona, una història de vida que necessita suport, acompanyament i protecció”, ha assenyalat.
Primera jornada: 25N
La jornada del 25 de novembre s’ha iniciat amb la benvinguda institucional d’Ester Soms, consellera responsable d’Igualtat i Feminisme, qui ha subratllat la importància de la prevenció, l’acompanyament a les víctimes i la coordinació entre serveis. “El 25N no és només un dia de commemoració: és un compromís continuat que hem de mantenir cada dia, a casa, als centres educatius, a les entitats i a les institucions”, ha afirmat.
Seguidament, Ester Mas ha presentat l’Informe Tècnic del SIAD, que recull les dades de l’últim any i ofereix conclusions sobre els reptes pendents per millorar els serveis públics d’atenció i protecció a les dones. La jornada ha continuat amb la lectura de la declaració institucional del 25N i un missatge de reconeixement a la tasca dels professionals que treballen per garantir els drets i la seguretat de les dones a la comarca.
Segona jornada: 5 de desembre
Com a continuació de la commemoració del 25N, el 5 de desembre se celebrarà una segona jornada centrada en la literatura, els testimonis i la corresponsabilitat. L’acte començarà amb la benvinguda del president del Consell Comarcal, Martí Pujals, i inclourà la presentació del llibre “Violències nostres de cada dia” de la periodista Gemma Ruiz, la projecció del vídeo de corresponsabilitat del programa Temps x Cures, i una taula de testimonis amb diverses veus que compartiran les seves experiències per visibilitzar realitats sovint silenciades.
Compromís integral i continuat
Amb aquesta doble jornada, el Consell Comarcal de la Selva vol posar en valor la necessitat d’abordar la violència masclista des de diferents àmbits: institucional, tècnic, cultural i comunitari. Tant l’acte del 25N com el del 5 de desembre busquen visibilitzar la problemàtica, promoure la corresponsabilitat i fomentar la reflexió social i comunitària.
La consellera Ester Soms ha conclòs: “Les dades que recull el SIAD no són només xifres: són històries de vida que ens obliguen a actuar amb determinació, coordinació i sensibilització per garantir que totes les dones puguin viure lliures de violència i discriminació”.
25 de novembre de 2025
Servei de Comunicació
Foto: Consell Comarcal de la Selva


.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

.jpg)
.jpg)

.jpg)


.jpg)


.jpg)

.jpg)




