El Vilar Rural de Sant Hilari acull els camps internacionals Transformem del Dear Project


En aquest projecte europeu hi participen alumnes de quatre instituts de la comarca, així com també de Gal•les i Letònia

En el marc del Dear Project, Desenvolupant comunitats de confiança per a l’aprenentatge global” ( Developing confident global learning comunities), s’han organitzat uns camps de treball internacionals que s’estan duent a terme aquesta setmana al Vilar Rural de Sant Hilari Sacalm.
Es tracta d’una estada internacional, que va iniciar-se el passat diumenge, dia 5 i finalitzarà aquest divendres, dia 10, en lquè hi han participat joves de 12 a 16 anys dels tres països involucrats en el projecte. Hi participen un total de 20 estudiants de cada país representat en l'esdeveniment (Letònia, Gal•les i Catalunya), acompanyats de professors i facilitadors de les activitats: un total de 60 alumnes i 14 adults. El projecte forma part del programa cooperatiu Dear Project, una iniciativa subvencionada per la Unió Europea en la qual hi participa el Consell Comarcal de la Selva juntament amb les autoritats locals de Neaht Port Talbot, a Gal•les, i Gulbene, a Letònia.


La tècnica del Dear Projecte del Consell Comarcal de la Selva, Lorena Soria, ha explicat que “el que estem desenvolupant aquesta setmana és, sobretot, el tema del gènere. Treballem amb alumnes i professors a través de tres fases: el pensament crític, l’acció creativa i els reptes ‘globals’, una barreja entre l’àmbit local i el global”, assenyala la coordinadora dels camps.


En aquesta línia, Soria ha assenyalat que l’estada està essent una barreja d’activitats en espais interiors i exteriors, totes elles facilitades per experts en diferents matèries. Durant aquesta setmana, els participants han fet una visita d'estudi a Lloret de Mar i Blanes, interessants sessions de moviment per començar el dia de forma saludable i una passejada i una activitat prevista per conèixer millor el municipi de Sant Hilari.

El Consell Comarcal de la Selva en participa aquest projecte subvencionat per la Unió Europea per desenvolupar la consciència dels joves sobre qüestions de desenvolupament – tant en l’àmbit local com en l’àmbit global. Per tant, tal com ha explicat la tècnica del projecte al Consell Comarcal de la Selva, Lorena Soria, “estem treballant amb els instituts de la comarca, el seu personal docent i els alumnes, per tal de crear oportunitats perquè que els joves desenvolupin habilitats necessàries per prendre part activa en la vida dins de les seves comunitats locals. Aquesta preparació també els ha de servir per fer front als desafiaments del segle XXI i contribuir al seu desenvolupament com a ciutadans globals”.

Segons explica, la primera de les fases tenia com a fita que els estudiants s’adonin dels “estereotips” o les “idees” que existeixen al darrere de les qüestions de gènere. “A partir d’aquí, els demanem que plantegin situacions que ells mateixos poden viure a les seves escoles o a la seva comunitat i que tinguin a veure amb temes de gènere. Llavors, des d’aquí, els fem qüestionar si observen una possible millora o transformació”, diu la coordinadora.


El que pretén la tercera fase dels camps “Transformem” és, precisament, que els joves es comprometin amb les accions que han formulat i les puguin compartir amb la resta de grups. En concret, l’activitat compta amb la presència de 20 estudiants de cada país representat en l’esdeveniment, i segons Soria un dels al•licients és el de copsar, en el moment de compartir experiències o situacions, les “coincidències entre regions”.

El programa de l’estada, que es desenvolupa en espais interiors i exteriors, ha estat realitzat per experts en diferents matèries. Fins ara, aquest equip coordinador es mostra satisfet dels resultats obtinguts. En aquest sentit, Lorena Soria, ha dit que “En fem una valoració boníssima perquè pensem que existeix una proposta metodològica que va més enllà del contingut. Estem molt convençuts de la metodologia que utilitzem, la base de la qual són les comunitats professionals d’aprenentatge.” “El Dear Projecte se centra en el desenvolupament professional dels professors i, per tant, els fa intervenir d’una altra manera en aquest tipus d’activitats”, ha assenyalat la coordinadora amb la relació a la funcionalitat que té el programa envers la docència.

El Dear Project es tracta d’una iniciativa de formació i treball col•laboratiu Incorporar- amb professors i estudiants dels cicles de primària i secundària que persegueix una fita concisa: augmentar la consciència per tal d’afavorir una educació pel desenvolupament. El projecte va començar el mes d’abril de l’any 2013 i té una durada de tres anys.

 


Quatre instituts selvatans
En concret, al projecte hi participen quatre instituts promotors a la comarca de la Selva (l’Institut Vescomptat de Cabrera, d’Hostalric, l’IES Serrallarga, de Blanes, i els centres de Vidreres i de Santa Coloma de Farners), i alumnes provinents dels centres de Neaht Port Talbot i Gulbene.
 

Desenvolupament Social

El Consell Comarcal de la Selva informa que aquest lloc web utilitza galetes (cookies) de tercers exclusivament per obtenir informació estadística sobre la navegació. Navegar per aquest lloc web implica que se n’accepta l’ús. Per més informació, podeu consultar la nostra nota legal.

Hi estic d'acord.